Obsah

Přihlášení do portálu MAPIS. 1

Vytvoření nového uživatelského účtu. 2

Zapomenuté heslo. 3

Práce s přehledovou tabulkou. 4

Řazení záznamů. 4

Filtrování záznamů. 5

Stránkování záznamů. 5

Funkce nad tabulkou. 5

 

Přihlášení do portálu MAPIS

Pro přihlášení do portálu je potřeba znát své uživatelské jméno a heslo. Přihlašovací formulář se zobrazí pomocí odkazu „Přihlásit se“, který je umístěn v pravém horním rohu všech stránek.

V přihlašovacím formuláři je potřeba vyplnit uživatelské jméno a heslo a formulář odeslat tlačítkem „Přihlásit“.

V případě správně zadaných údajů je uživatel přihlášen.


 

Vytvoření nového uživatelského účtu

Pro vytvoření nového uživatelského účtu je nutné vyplnit registrační formulář. Ten je dostupný pomocí odkazu „Registrace“ v pravém horním rohu každé stránky.

Registrační formulář obsahuje následující položky (* označuje povinné položky):

-        E-mail * – slouží zároveň jako přihlašovací jméno;

-        Titul před (jménem);

-        Jméno *;

-        Příjmení *;

-        Titul za (jménem);

-        Telefon;

-        Souhlas s podmínkami použití systému MAPIS – je potřeba zaškrtnout, jinak není možné formulář odeslat.

Odeslání formuláře se provede tlačítkem „Založit účet“. Po odeslání je na zadanou mailovou adresu odeslán aktivační email. Ten obsahuje odkaz, který musí uživatel otevřít – zobrazí se formulář pro aktivaci účtu.

Ve formuláři uživatel zadá a potvrdí své heslo a formulář odešle tlačítkem „Aktivovat účet“.

Pomocí nového účtu se není možné přihlásit, dokud není aktivovaný.


 

Zapomenuté heslo

V případě, že uživatel zapomene heslo ke svému účtu, je možné heslo „resetovat“ a zadat znovu.

Nad přihlašovacím formulářem (popsán v kapitole „Přihlášení do portálu MAPIS“) je tlačítko „Zapoměnuté heslo“.

V dalším kroku je potřeba zadat email (resp. login), kterým je uživatel do portálu zaregistrován. Po odeslání formuláře (tlačítkem „Obnova hesla“) uživateli přijde potvrzovací email.Ten obsahuje odkaz, kterým se zobrazí formulář pro zadání nového hesla. Formulář je stejný jako při vytváření nového uživatelského účtu (popsáno v kapitole „Vytvoření nového uživatelského účtu“).

Po zadání nového hesla a odeslání formuláře se může uživatel pomocí nových uživatelských údajů přihlásit.


 

Práce s přehledovou tabulkou

Pro všechny přehledy v portálu MAPIS je použita standardní přehledová tabulka, která nabízí následující funkce:

Řazení záznamů

V přehledu je zpravidla možné řadit podle všech zobrazených sloupců (mohou se vyskytovat výjimky). Řazení se vyvolá stisknutím levého tlačítka myši nad názvem slupce.

Tím se záznamy seřadí podle vybraného sloupce vzestupně. Řazení je symbolizováno ikonkou šipky v záhlaví sloupce.

Pokud opakovaně řadím podle stejného sloupce, mění se sestupné a vzestupné řazení. Směr řazení je symbolizován směrem ikonky šipky.

Filtrování záznamů

V tabulce je možné záznamy filtrovat a to podle všech sloupců, kde je v záhlaví sloupce zobrazena ikonka .

Stisknutím ikonky se zobrazí nové okno pro zadání filtru. Filtrovací okno se liší podle sloupce, podle kterého se filtruje. Jiný je filtr pro textový sloupec, jiný pro datumový nebo numerický sloupec.

Vyplněním filtrovacího formuláře a potvrzením tlačítkem „OK“, se záznamy omezí podle zadaného kritéria.

To, že je nad sloupce aplikován fitr je v tabulce zobrazeno červenou ikonkou filtru.

Zrušení filtru se provede stisknutím pravého tlačítka myši nad filtrovacím tlačítkem.

Stránkování záznamů

Položky pro stránkování záznamů se obvykle nachází v dolní části tabulky.

V levé části je zobrazen celkový počet záznamů v tabulce. V pravé části je možné měnit stránku a měnit počet záznamů zobrazených na jedné stránce. V prostředku jsou zobrazeny odkazy k zobrazení konkrétní stránky.

Funkce nad tabulkou

V pravé části na tabulkou jsou umistěny funkční ikonky, které obsluhují následující funkce:

-         - zobrazení hromadných filtrů. Stisknutím ikonky se nad tabulkou zobrazí položky pro filtrování. Funkčně je to shodné jako zadávání jednotlivých filtrů, v tomto případě je ale možné zadat všechna filtrovací kritéria.

-        - skrývání sloupců – pomocí této funkce je možné skrývat jednotlivé sloupce v tabulce.

-         - obnoví se výchozí nastavení tabulky.

-         - export do excelu, do excelu je možné exportovat:

o   Aktuální pohled na záznamy;

o   Vybrané (zaškrtlé záznamy);

o   Všechny záznamy;